Re: Roszada Dyskow

Autor: ^YelloY^ (malczaks_at_wp.pl)
Data: Thu 28 Feb 2002 - 21:53:00 MET

> Witam i przepraszam, jeœli NTG, ale nie wiem gdzie mam się o to zapytać
> Mam taka sytuacje sš dwa HDD na jednym dysku sš dwie partycje C i D na C
> jest windows 98se
> na D jakieœ tam dane drugi HDD ma jedna partycje całkowicie pustš i teraz,
> kiedy podłšczę oba dyski i odpalę komputer windows robi roszadę liter
dysków
> C pozostaje bez zmian D zamienia się w E a ten drugi HDD z pusta patrycjš
> staje się dyskiem D [...]
takie cos jest normalne. zawsze drugi (fizycznie) dysk wchodzi (delikatnie
mowiac) na litere d:, a dokladniej to wchodzi tam tylko pierwsza partycja z
drugiego dysku. zaraz po niej ustawiaja sie wszystkie inne partycje z
pierwszego (fizycznie) dysku, a na samym koncu reszta z drugiego dysku. nie
wiem jak to sie dzieje w przypadku trzech dyskow...
a jesli taki uklad ci nei odpowiada masz kilka mozliwosci. pierwsza i nie
wymagajaca zadnych programow jest komenda subst (sproboj: subst /?). ale to
jest przydatne np wtedy kiedy masz normalnie dwa dyski, drugi wciagniesz i
potrzebujesz odpowiednich sciezek do srugiej partycji pierwszego dysku (bylo
e: a jak zniknie dysk2 jest d: i niektore programy/gry moga nie dzialac).
troszke zamieszane, ale inaczej nie umiem :)
innym wyjsciem jest odpowiedni programik. o ile sie nie myle tweakUI albo
cos podobnego. programik ma mozliwosc zaglowania literami dyskow. ale
oczywiscie tylko w windowsie. do dosa nic nie znam.
jest pewnie jeszcze kilka programikow, ale ja nie uzywam - nauczylem sie zyc
z dwoma dyskami i latajacymi literkami dyskow :)
pozdr. ^YelloY^