Roszada Dyskow

Autor: WiR (crak.net_at_poczta.fm)
Data: Thu 28 Feb 2002 - 20:37:54 MET

Witam i przepraszam, jeśli NTG, ale nie wiem gdzie mam się o to zapytać
Mam taka sytuacje są dwa HDD na jednym dysku są dwie partycje C i D na C
jest windows 98se
na D jakieś tam dane drugi HDD ma jedna partycje całkowicie pustą i teraz,
kiedy podłączę oba dyski i odpalę komputer windows robi roszadę liter dysków
C pozostaje bez zmian D zamienia się w E a ten drugi HDD z pusta patrycją
staje się dyskiem D mi taki układ całkowicie nie pasuje wiec postanowiłem to
jakoś zmienić ktoś kiedyś mi polecił taki sposób cytuje
"Wystarczy na drugim dysku utworzyć partycję rozszerzoną (i tylko taką).
Wystarczy po prostu nie tworzyć na takim dysku partycji podstawowej, lecz
tylko i wyłącznie rozszerzoną, a wtedy podłączenie tego dysku nie będzie
wprowadzało zamętu wśród liter partycji pierwszego dysku. Oczywiście, aby
operacja się powiodła, trzeba najpierw aktualnie istniejącą partycję na
dysku usunąć." Wiec poszedłem za radą i przystąpiłem do dzieła, lecz jakoś
mi to nie wychodziło za pomocą FDISK wiec zaopatrzyłem się w Partition Magic
Demo 7.0 lecz to dużo nie dało, bo program pomimo tego ze pozwala na zmianę
ustawień to po zapisaniu zmian on usilnie wraca do stanu sprzed ingerencji w
patrycje chyba to taka przypadłość wersji demo a może nie :/
i teraz dochodzę do sedna sprawy prosiłbym szanownych grupowiczów o pomoc
jakieś wskazówki cos, co by dało rade zapanować nad literami dysków w
windowsie98 za wszelakie odpowiedzi z góry dziękuję.

--
WiR