Re: Czy dyskowi, ktorego nie mozna sformatowac moze pomoc niski format ?

Autor: Wojciech Puchar (wojtek_at_chylonia.3miasto.net)
Data: Thu 28 Feb 2002 - 16:06:01 MET

Marcin <martens_at_wytnijto.z.pl> wrote:
> Witam
> Mam dysk 3,2 GB Caviar, który nie daje się sformatować

nie myl formatowania z sprawdzaniem odczytu i tworzeniem filesystemu.

> w dużych partycjach. Udaje się po kawałku, tzn.
> zakładając partycję 10 MB, góra 100 MB.
> Takie małe się formatują (czasem szybko, czasem powoli)
> ale 1 GB to już nie.
> Przy czym całego dysku nie sprawdziłem w ten sposób.
> Czy można jeszcze jakoś postawic na nogi taki dysk,
> czy tylko poddać utylizacji ?

nagraj zerami jak leci wszystko. może pomoże (spowoduje realokacje
uszkodzonych obszarów).
ale nawet jak będzie OK nie traktuj tego dysku zbyt poważnie i/lub rób
regularnie kopie

> To co mi przyszło do głowy to niski format,

niski format=po prostu format.

tego nie da się w tych dyskach robić