Re: plyta glowna jaka

Autor: Egghead (egghead_at_wp.pl)
Data: Thu 28 Feb 2002 - 13:33:23 MET

"Darek" <darek999_at_wp.pl> wystukał
(news:a5jha0$f8g$1_at_news.bsi.net.pl):

> Mam zamiar kupić płytę i procka
[ciach]
> Szukam najlepiej dwuprocesorowej płyty pod AMD/Intel no ale nie
> koniecznie dwuprocesorowej.
No wlasnie, procesory i tak zazwyczaj maja zapas mocy, lepszy 1
procesor a dobry.

> Jaki chipset pod AMD wybierać, a jaki pod Intela (celeron)?
KT266A lub KT333A pod AMD, a pod intela 845D lub 850

> Jaka płyta pod dwa AMD?
Tyan Tiger.

> A jaka pod dwa Intele (celeron)?
ABIT BP6 ;) Celerony T nie chodza w SMP.

> No i jaka marka płyty?
Dobra: MSI, ASUS, ABIT, Soltek

> Komp ma raczej dużo robić, ale kaski nie mam z dużo :-(
> na płytę i procki jakieś 2000zł...może 2500 ;-)
Jak kupisz Tyana, to na procki zostanie 0 - 500 zl...

> Musi obslużyć do 1GB ram (SDRAM)
SDRAM i wydajny system? To sprzecznosc; zaden z wymienionych chipsetow
nie obsluguje SDRAM (no, podobno KT266A moze). Malo piszesz o
zastosowaniach, jesli wymagasz duzej przepustowosci pamieci to raczej
RIMM, a generalnie najlepiej DDR.

> Widziałem dość atrakcyjne cenowo płyty NMC ale obsługują głównie do
> 512MB RAM (!!!???)
Pewnie na i815. Ten typ tak ma. Wymienione wczesniej chipsety obsluguja
(na ogol) 3 GB lub 4 GB pamieci buforowanej.

> Dziękuję z góry za pomoc.
Nie ma za co. Podsumowujac: Kup Soltek DRV5, Athlon 1700+ do 2000+,
2x512 GB DDR. Ew. MSI 6380 (Pro2).
Pozdrawiam
Egghead