Re: Compaq - jak wejść do Biosa?

Autor: keb_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 28 Feb 2002 - 08:37:00 MET

> Sorry, ale chyba za wcześnie się ucieszyłem. Na moim służbowym Compaq'u
> pomogło, ale na moim prywatnym, który jest - można powiedziec - identyczny,
nie
> pomaga. Nie mozna wejść do Biosa przez naciśnięcie F10 (próbowałem różnych
> możliwości, ale nic to nie dało). Wejście do Biosa jest mi potrzebne, żeby
> kumpel zmienił mi pewne ustawienia. Czy w/w problem może świadczyć, że cos
jest
> nie tak z komputerem?

Nie, wszystko w porządku. Poprostu aby wejść do BIOS'a w Compaq, trzeba
wystartować system ze specjalnej dyskietki lub mieć wydzieloną małą partycję na
dysku (ok.5MB) i wtedy działa klawisz F10, w momencie pojawienia się migającego
kursora (Twoja sytuacja z pracy). Software jest inny do każdego modelu i do
niedawna można go było ściągnąć ze strony Compaq'a (nie wiem jak teraz, nie
sprawdzałem). Ale myślę, że po wejściu do BIOS'a trochę się rozczarujesz. Nie
wiem jak nowe modele, ale ja miałem Deskpro 2000 na Pentium 166MHz i nie można
było za bardzo poszaleć. Tylko najbardziej podstawowe ustawienia i kilka
poziomów zabezpieczeń (klawiatura, dyskietka, porty). Głębiej można sięgnąć
jedynie specjalnym softem (nie Compaq'a), ale zapewniam Cię, że sytem jest
ustawiony fabrycznie optymalnie z nastawieniem na wydajność.

pozdrawiam
Bosk'y