Re: Lama sklada komputer - prosba o pomoc (dlugie)

Autor: januszek (kezsunaj_at_ktory.mowi.spamerom.nie.irc.pl)
Data: Thu 28 Feb 2002 - 07:04:17 MET

> Nie wiem dlaczego, ale jakos Celeronow nie lubie. W sumie to niechec
> nieuzasadniona, bo nigdy nie mialem z nimi doczynienia - za to sprzet mojej
> lubej na Celeronie wlasnie wykrzaczal sie jak diabli.
> Celeronowi nikt nic nie udowodnil (ze to jego wina), ale...

IMHO lepiej zainwestowac w wolniejszy procesor a zainwestowac w
bardziej stabilna plyte glowna. Plyta jest dla komputera tym czym dla
czlowieka jest kregoslup. Zakup taniej plyty glownej to prawie pewne
klopoty. W zestawie nad ktorym sie zastanawiasz na procesor chcesz
wydac wiecej niz na plyte. Przyszle klopoty niemal murowane :)

>Do Divx-ow chce uzywac TV...

Kazdy tak mowi. a potem sie okazuje ze zakup monitora 15" to blad
zyciowy :)
Po za tym wyjscia TV w kartach graficznych najladniej dzialaja w
rysunkach na pudelku - w zyciu jest troszke inaczej :)

> Ze względu na budzet :-P

ok. Pamietaj tylko zeby kupic pamiec lepszej jakosci (SIEMENS,
KINGSTON)

> Jakiego producenta? A moze jakiego nie?

Najlepiej tego samego producenta, na ktorego plyte glowna sie
zdecydujesz - IMHO za rozsadna cene mozesz kupic GIGABYTE (ASUSA,
ABITA etc)

> Niestety, na zewnetrzny mnie nie stac. A chcialbym kupic. Kolega ma US Robotics
> 3com 56k i baaardzo sobie go chwali.
> W zasadzie modem to ma byc tylko lacznosc ze swiatem, niechby sie nie
> wykrzaczal i byl stabilny.

No to albo albo :) Dobrze i tanio to jest tylko w reklamach w zyciu
nie :) Jezeli nie mozesz wydac pieniedzy na porzadny modem to lepiej
nie kupuj go wcale. Dozbieraj i dokup go pozniej.

Polecalbym taki zestaw:

Plyta GIGABYTE + procesor Celeron 1GHz (w wersji BOX)
Pamiec 256 (SIEMENS lub KINGSTON)
Grafika GIGABYTE Gforce2MX-400
Dysk 40GB SEAGATE Barracuda 4
DVD Toshiba
CDRW TEAC x 24
FDD - TEAC
Obudowa Enlight
Klawiatura - tani Logitech (sa takie ponizej 50zl)
Mysz - jak wyzej - najprostszy model Logitecha z rolka
Monitor - 17" (Sony, Viewsonic, Philips, MAG, CTX, Samsung)

pozdrawiam,

januszek