Re: Chłodzenie kompa

Autor: Roman k. (romku1_at_wp.pl)
Data: Wed 27 Feb 2002 - 05:46:58 MET

From: "Mr Snake" <snake134_at_wp.pl>

> Poczytałem, pomyślałem i wpadłem na taki pomysł. Szykuje sie do zmiany
kompa
> a posiadam teraz PIII 500MHz (L2 512 casch). Jak każdy komp troszke
> chałasuje :-) Pomyślałem tak : uszczelnie całą obudowe siliconem (dziurki,
> wszystkie napędy CD, CD/RW, Flopy) od środka. Zdejmę wszystkie wiatraki i
> zostawie tylko radiator na procku. Całego kompa zaleje olejem
> transformatorowym wewnątrz. HDD jest przecież szczelnie zamknięty. Tylko
mam
> właśnie jedno pytanko??? Kiedyś się nagrzeje i trzeba go jakoś schłodziś.
> [...]

Mam wątpliwości, czy uda Ci się uszczelnić napędy np. FDD. Wystarczy jak
weźmiesz jakiś nieco większy pojemnik z olejem transformatorowym i zanurzysz
w nim płytę główną i zasilacz. Napędy mogą pozostać na wierzchu. Jeśli
zbiornik będzie dostatecznie duży i z materiału przewodzącego ciepło, to
chyba sam się schłodzi. Trudno mi sobie wyobrazić aby się dało podgrzać parę
litrów oleju do temperatury wyższej niż 40-50 st. ciepłem wydzielanym przez
komputer.
Sam jestem ciekaw jak coś takiego pracuje. Jak Ci się uda, to napisz.

Pozdrowienia
Roman K.