Re: ciek³y azot i aluminium

Autor: vladek_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 26 Feb 2002 - 15:33:22 MET

> energie.
> termodynamiki).
>

> tego siê w³asnie obawia³em i dlatego pyta³em, ale w takim razie jak uda mis
> szczelnie zamkn±æ azot w medzianym pojemniku

to ¿e go szczelnie zamkniesz tylko pogorszy Twoj± sytuacjê, z nieszczelnego
pojemnika azot po prostu by ulecia³, w szczelnym wzro¶nie ci¶nienie i w koñcu,
jestem tego pewien, wybuchnie z si³± GRANATU. Mo¿e zapytaj kogo¶ doros³ego o
radê zanim swoje pomys³y wprowadzisz w ¿ycie?

>- s± nawet na necie zdjêcie
> tego czego¶ z japoni - no wiêc jak mi sie uda

Chyba jednak nie czego¶ takiego??!?!??!!?

> to rozumiem ¿e bêdê musia³ jako¶ odprowadziæ to ciep³o ze ¶cianek
> miedzianych - i tu problem - bo czym to zrobiæ - wentylatorem? - chodzi o to

Nie ma takiego wentylatora który obni¿y temperaturê poni¿ej temperatury
otoczenia !!!!! Ty potrzebujesz pompy cieplnej 10 razy lepszej od tej z lodówki
któr± masz w kuchni!!!

> ¿e chce siê pozbyæ radiatora - swist powietrza miêdzy ¿eberkami radiatora
> jest g³o¶ny, a jak bêdzie chodzi³ sam wentylator to ju¿ mnie -
> tylko co siê stanie z tym azotem zamknietym szczelnbie po podgrzaniu - czy
> tam cos nie wywali w powietrze? - aha i najwa¿niejsze - zak³±daj±c ¿e ma
> temp. ok.-200°C - jak sie podgrzeje prockiem - to temp. siê zwiêkszy
> zak³adamy np. do -150°C - teraz wy³±czam komputer i co? - obni¿y siê z
> powrotem do -200°C - traktuje to czysto eksperymentalnie

jak dla mnie temperatura wyrówna siê do temperatury otoczenia czyli do 20C. Co
gorsza azot przejdzie do stanu gazowego (wybuchnie bed±c w zamkniêtym
pojemniku!!!!!!)
Niektórzy odsy³ali Ciê ju¿ do podrêczników liceum, ja ode¶le Cie do tych z
fizyki z gimnazjum 1,2 (dawniej 7-8) tam by³o o skraplaniu, krzepnieciu i
parowaniu ogólnie trochê o wymianie ciep³a.

>- kupi³em ju¿ sobie
> kawa³ek miedzi i zalutowa³em to -teraz kwestia wlania tam cieg³ego azotu i
> uszczelnienia

nie rób tego!!!!

- my¶le ¿e jest to do zrobienia - tylko w³asnie jak teraz
> najciszej odprowadziæ ciep³o z tego pojemnika i co z t± temp. azotu - prosze
> o odpowied¼ jak to mo¿liwe.

> dziekuje - marcin
> proszê o maila tylko na adres warlOCK2000_at_wp.pl
> ten spot pisze u kumpla

Pomijaj±c wszystkie trudno¶ci techniczne (jak zamierzasz zlutowaæ pojemnik o
temperaturze -200C skoro lutowanie odbywa siê w temperaturze minimum +238C
(temperatura topnienia cyny?) i organizacyjne (jak ukryæ ciek³y azot przed
rodzicami, sk±d go zdobyæ, jak transportowaæ) to ten "eksperyment" jest po
prostu niebezpieczny dla Ciebie i wszystkich w pobli¿u - od³amki od wybuchu,
odmro¿enia od lutowania :) patrz Terminator 2, pora¿enie pr±dem - wiêkszo¶æ
substancji w tak niskich temperaturach doskonale przewodzi pr±d). Po prostu
zrezygnuj z tego pomys³u!!!

vladek

P.S. Mimo wszystko dziêki. Ju¿ dawno siê tak nie ubawi³em na tej grupie.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl