ECS K7S5A + XP 1700+ - stabilność

Autor: Lucas (luckar7_at_tlen.pl)
Data: Mon 25 Feb 2002 - 22:37:45 MET

Witam!
Wiem że już było, ale przeglądając archiwum nie spotkałem się z takim
problemem i może ktoś mi coś poradzi, bo ja specjalnie nie znam się na
sprzęcie i nie mam możliwości przetestowania różnych konfiguracji.

Konfiguracja:
płyta ECS K7S5A (z Lanem) v3.1 revision 6 (tak się to nazywa?)
procesor Athlon XP 1700+
pamięć SDR 256 MB 133 MHz (jedna kość) (lub 128 MB 133 MHz - też jedna
kość)
wentylator - Titan TTC-D5TB

Problem mój jest taki, że przy nominalnym ustawieniu procka (CPU/MEMORY -
133/133) system się wiesza, ale nie w jakimś konkretnym momencie tylko
dowolnie. Czasem jest to w trakcie uruchamiania systemu (W2k), innym razem
już w trakcie naprawianie dysku (po resecie), czasem w trakcie testów
Burn-in (SiSoft Sandra 2002). Ale żeby było ciekawiej potrafi przejść parę
testów i się nie powiesić. Nie można zrobić powtarzalnego zawieszenia
systemu ze 100% pewnością (że w danym momencie na pewno się powiesi).

W konfiguracji 100/100 i CPU/MEMORY - 100/133 wszystko chodzi na razie ok
(CPU=1100 MHz), po przestawieniu magistrali na 133 już nie :-(
Sandra i Hardware Sensors Monitor pokazują temp procka w granicach 30 stopni
C, więc chyba się nie przegrzewa.

Co jest w takiej sytuacji winne - płyta, procek, a może wystarczy wypróbować
jakiś nowszy BIOS, (pamięć raczej wykluczam)?

Z góry dzięki za wszelką pomoc!
Lucas