Re: tv-out i czarno biały obraz na ekranie telewizora

Autor: piechu (piechu1_at_wp.pl)
Data: Sat 02 Feb 2002 - 14:57:31 MET

Użytkownik Sławek Pełka <slawekpelka_at_poczta.wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a3gft8$qij$1_at_news.tpi.pl...
> Cześć,
> Podłączyłem wyjście tv-out mojej karty graficznej (GeForce 2MX
Leadteka)
> do telewizora wyposażonego w wejście Euro-Scart (użyłem odpowiedniej
> przejściówki). Obraz na telewizorze jest czarno biały. Czy ktoś potrafi
> wytłumaczyć dlaczego tak jest ? Czy i jak można temu zaradzić ?
>
> Widziałem kiedyć odpowiedź na to pytanie na forum tvmania.pl, ale ten
serwis
> już (przynajmniej obecnie) nie działa...
>
> --
> Z góry dziękuję za pomoc,
> Sławek

Ciekawy jestem, czy użyłeś kabla SVHS? Ja mam ten sam problem i podejrzewam,
że to właśnie przez ten kabel. Niby kabel SVHS pasuje do mojej karty, ale on
ma 4 bolce, a TV-out w karcie ma 6 dziórek... tak jak wyjście PS/2 (mysz,
klawiatura). Wiem, że jest taki kabel, który podłaczasz do karty, a z
którego wychodzi SVHS(4 bolce- chrominacja, luminacja i 2 masy) i osobno
CINCH ( 2 pozostałe bolce - sygnał composite). I właśnie CINCHe powinno się
podłączyć(tak myśle). To jest tylko moja niesprawdzona teoria, która może
nie być prawdą.
Jeżeli używasz właśnie takiego kabla, jak wymieniłem i nadal masz
czarno-biały obraz na TV, byłbym wdzięczny, gdybyś mnie powiadomił -
przestałbym wtedy go szukać i zacząłbym się zastanawiać nad innymi
przyczynami (może BIOS karty - tak jak w moim starym laptopie)
piechu1_at_wp.pl <-- moj adres.
piechu