Re: Cancel-bot

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 01 Feb 2002 - 10:05:57 MET

Hi,

plitkin wrote:

> > - artykuły z frazą "www.allegro.pl/showitem" w
>
> Proponuje dodac "http://onet.allegro.pl/showitem"

Może najlepiej po prostu "allegro.pl/showitem"? :)

> Zgadzam sie ze wszystkim, jednak tak sobie mysle, czy nie bedzie problemow z
> tym allegro: np. jezeli ktos zapoda post typu "trafilem na takie cos, moge
> kupic, czy warto i czy nie sprawia problemow i bedzie link na allegro....".
> To znaczy ten przyklad jest akurat nieudany, ale chyba rozumiesz o co mi
> chodzi.

Zdarzają się tego typu przypadki. Niestety nieinteligentny bot nie
jest w stanie rozróżnić takiego czegoś od ogłoszenia, więc jeśli
bot ma filtrować reklamy, musimy pogodzić się z efektem ubocznym
typu kasowanie postów z linkami do Allegro choćby nawet nie były
spamem. Odpowiednie ostrzeżenie byłoby w FAQ dotyczącym bota, a
osoby podające prawdziwy adres e-mail dostałyby list z informacją
o przyczynie usunięcia artykułu.

> Zreszta to sa tylko moje obawy, bo w praktyce nie pamietam zebym czytal na
> tej grupie tego typu post, ktory by nie byl spamem...

Raz czy dwa widziałem :)

> Moja istotna propozycja: posty zawierajace znane wszystkim, jednak
> niekoniecznie przyzwoite wyrazy :-) niech tez automatycznie beda kasowane.
> Wiem ze wystarczy zamienic jedna literke, ale to juz zawsze nie to bedzie,
> co "oryginalny" wyraz.

Cóż, to by wymagało jeszcze głębszej dyskusji. Dość rzadko pojawiają
się tu takie artykuły. Jeśli ktoś jednak będzie miał taki zwyczaj
wysławiania się, można się w razie czego zastanowić nad nowelizacją
reguł działania bota w przyszłości też.

> Proponuje blokowanie niektorych uzytkownikow (nickow) lub, jezeli ma stale
> lacza, to IP - w przypadku jezeli np. bluzni na grupie - proponuje wyslanie
> posta z ostrzezeniem. Po drugiej probie - PLONK z poziomu serwera (na nick i
> IP).

W naprawdę skrajnych przypadkach jest to możliwe. Jednak sugerowałbym
bardzo ostrożne korzystanie z takiego narzędzia: zazwyczaj lepiej jest
zebrać dowody i wysłać na Abuse niż samemu blokować dostęp, choćby w
najlepszych intencjach.

> Proponuje automatyczne kasowanie postow z zalacznikami.

To już robi ogólno-usenetowy cancel-bot. Oczywiście kasuje tylko praw-
dziwe załączniki, dlatego na grupie mogą się pojawiać "fake-attachments"
generowane ręcznie w celu zmylenia Outlooka i Netscape. Można się zasta-
nowić nad kasowaniem i takich postów, jednak proponowałbym osobno to
przegłosować.

> nie usuwanie postow (bo niby dlaczego mialy by byc usuwane), lecz
> automatyczna zmiane ich na takie, ktore w OE nie beda pokazywaly glupot.
> Odpisz co myslisz na ten temat

Zmiana treści raczej nie wchodzi w rachubę. Można ewentualnie kasować.
Jak napisałem wyżej: jest to pomysł wart przemyślenia na pewno, jeśli
ktoś jeszcze się z tym zgodzi proponuję osobno poddać go pod głosowanie.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./