barracuda IV 80GB i niepokojace wiesci...

Autor: maciek (mysite_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 01 Feb 2002 - 00:18:07 MET

Wiatm,
Nie wiem czy powinienem ostrzec przed kupnem barracud IV 80GB, ale to co sie
dzieje u mnie to niestety porazka...

Otoz, po dolozeniu (mam tez BarracudeI28GB) dysku barracuda IV 80GB system
(WinXP) przy operacjach dyskowych zajmuje 100% CPU....
Dodam, ze dyski chodza w trybie UDMA4 (czyli ATA66). Wiem ze ATA66 nie
wykorzysta mozliwosci Barracudy IV, ale skad te 100%...???

Przy kopiowaniu niektorych plikow (nie uzywanych ani nie otwartych przez
system) - system czasem czeka okolo 1s na skopiowanie nawet najmniejszych
plikow(przy czym nawet w ciagu tej 1 sec - CPU=100%). Nie ma znaczenia czy
kopiowanie odbywa sie miedzy dyskami czy partycjami.
Kiedy wyciagne BIV i zostawie sama BarracudeI28GB wszystko jest ok.

Co wiecej, zauwazylem dziwna prawidlowosc - otoz moja barracuda nieco sie
grzeje... ale kiedy jest jeszcze zimna - benchamrki wypadaja znacznie
korzystniej.
Dysk sprawdzilem tez pod katem bad blockow i okazalo sie, ze jest czysty.
Chodzi dosc cicho, tylko sie grzeje - mniej co prawda od Barracudy I ale
zawsze.
Przyczyna grzania sie dysku moze byc jednak to ze jest wcisniety miedzy
CDROM a stacja dyskietek i nie ma mozliwosci wentylacji...

Moja konfiguracja: dwuletnia juz plyta, ale za to z nowym biosem:) -
MSI6199VA(via),500RAM, Cel466, BarracudaIV80GB+BarracudaI28GB na
ATA66(UDMA4),CDROM TEAC

Moze ktos na grupie testowal juz jakas BIV80GB, a moze jest to problem z
plytami VIA, ktore, z tego co wiem nie radza sobie najlepiej z IDE...

Pozdrawiam