Re: czy łożysko tulejkowe to tsamo co kulkowe???

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Thu 31 Jan 2002 - 23:50:53 MET

On 30 Jan 2002 17:43:49 +0100, <slawek_xl_at_poczta.onet.pl> wrote:

>zdaje się że była mowa o wentylatorkach komputerowych a tam to dopiero są
>obciążenia...
Wiec dlaczego wspominales o innych niz kulkowe czy cierne.

>małych obciążeniach, przy porównywalnej jakości łożysk i to podtrzymuję
Ja bym troche zamienil - najpierw kulkowe potem rolkowe (nie poczytuj
tego jako powod do zazartego sporu ;-)

>- te trzy nie wyczerpują wszystkich rodzajów stosowanych w praktyce łożysk
>ciernych i tocznych
Ja nie napisalem, ze tak.

>- wałeczkowe to popularna nazwa łożysk igiełkowych
>- rolkowe? czy miałeś na myśli łożyska walcowe? - to trochę co innego niż
>igiełkowe (a może myślałeś o baryłkowych?)
Nie przesadzajmy. W ten sposob mozna mnozyc rodzaje dluzej a nie o to
chodzi.

>Jeżeli już chcesz mówić o obciążeniach to w wentylatorkach komputerowych
>dominujące jest obciążenie osiowe i dlatego nie spotkasz tam łożysk igiełkowych
>ani walcowych, które są ze swojej natury przeznaczone do przenoszenia obciążeń
>promieniowych.
To po co wspominales o lozyskach igielkowych (inaczej waleczkowych)?
:->

>Proponuję (bo nas grupowicze zeklną) zamknąć ten wątek albo jeżeli masz ochotę
>to priv.
Nie ma sprawy EOT z mojej strony. Co do kontynuacji to wierze Ci ze
psiadasz w tym zakresie wystarczajaca wiedze abysmy mogli sie jeszcze
dlugo spierac, chyba szkoda czasu.

Pozdrawiam
GLide