co w blaszaku piszczy...

Autor: Kamyk (rumbero_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 22 Jan 2002 - 13:45:59 MET

Witam
Mam bardzo powazne pytanie. Chodzi o mojego peceta blaszaka.
 Juz nie moge na nim normalnie pracowac :( nie chce mi sie opisywac
wszystkich przypadkow "zatarcia" pc ale jest bardziej niz tragicznie.
Mianowicie problem dotyczy niestabilnej pracy peceta spowodowanej
niewlasciwym ustawieniami BIOSU. O czym jestem przekonany w
90% Wiem ze ktos ingerowal w ustawienia Biosu, co objawilo sie
wlasnie bardzo niestabilna praca sprzetu. Te 10% niepewnosci bierze sie
z sygnalow dzwiekowych jakie wydaje pc speaker.
single long two short - problem z grafa.
High/Low -problem z prockiem o ile sie nie myle.
U mnie te dwa sygnaly nastepuja zawsze po sobie po czym gasnie monitor
jednostka centralna pracuje. Bardzo czeste zjawisko.
Rownie czesto pc speaker sygnalizuje blad pamieci. Tez nastepuje
wylaczenie monitora, jednostka centralna pracuje.
Dwukrotnie wyjmowalem i wkladalem grafe i pamiec.
Nie ma mowy o niewlasciwym ulozeniu i zabrudzonych stykach.
nie wyciagalem jedynie procka umieszczonego w przejsciowce
PPGA -Slot1-trudny dostep,wisi nad nim zasilacz.
Tak wiec, choc nie znam sie dobrze stawiam na bios bo mam to jakos
uzasadnione. Otoz do was zwracam sie z pytaniem o jakies sugestie
co do ustawien biosu. Probowalem juz wielu kombinacji
z czsami odczytu i zapisu na pamieci.Ustawienie max wartosci na jakich
moze pracowac moja pamiec (simens) nie pomaga, ustawienie na najnizsze
wartosci rowniez bez efektow choc powinna pracowac stabilniej o ile sie nie
myle.
I tak z tym jest. Podejrzewam ze problemem moze byc tez sama plyta glowna
jakis malo popularny model Procomp B680 (i440BX) :-) :-( ma ktos moze ?
ktora moze wymagac jakichs specyficznych ustawien dla pamieci ?
Ale to juz prosba do was.
btw, jak ten problem rozwiazaliby w porzadnym servisie zakladajac ze to
bios?

Pzdr.
Kamyk