IrDA w Thinkpadzie 760EL

Autor: Tomasz Głowacki (tomasz.glowacki_at_pseinfo.pl)
Data: Tue 22 Jan 2002 - 12:35:15 MET

Witam!

Mam taki mały problem z moim laptopem. Jest to IBM ThinkPad 760EL, staroć,
P120, ale wyposażenie ma niezłe. Znajdują się tam aż dwa "oczka" IrDA,
niestety nie działa to w ogóle. Próbowałem nawiązać łączność z telefonem
kom. Ericsson R320 oraz z drugim laptopem który "widzi" mój telefon.
Niestety - bez rezultatu. Brak jakiejkolwiek łączności w którąkolwiek
stronę.

Zainstalowałem win98, wykryło urządzenia pracujące w podczerwieni oraz
"Szeregowy Port Podczerwieni PnP (*PNP0xxx)" gdzie xxx to jakieś cyferki -
urządzenie to jest jednak zaqwse wyłączone, włączanie go z menadzęra
urządzeń nic nie zmienia - po reboocie dalej jest off. Pomyślałem że brak mu
driverów. Szukałem na stronie IBM'a - nic. Na internecie - nic. Na płycie
dołączonej do telefonu mam jakiś driver, podobno lepszy od systemowego - nie
działa. W Thinkpad Configuratorze jest zakładka IrDA, ustawiam ją na Enabled
oraz wybieram "Front+Rear" czyli obsługę obydwu odbiorników IrDA. Mam do
wyboru dwa tryby: Generic 9600 i Fast. Zmiana tych ustawień nie daje nic.
Dwa dni temu dokonałem przesiadki na Win98 se, bo Me nie chciało się w ogóle
zainstalować (mój proc >150MHz). Nic to nie zmieniło, IrDA dalej nie działa.
Bios w laptopie mam najnowszy, jednak chyba tutaj tkwi problem - kiedy
zmieniam jakieś ustawienia odnośnie IrDA w TP Configuratorze, to po reboocie
otrzymuję podwójny, krótki beep ("pik,pik"), laptop resetuje się jeszcze raz
(bez bootowania windy) i dopiero za drugim razem system wstaje, oczywiście
bez urządzeń IrDA (opcje w TP Configu wracają do stanu Disabled). Dodawanie
jakichś nowych urządzeń IrDA nie pomaga, jest ich po prostu więcej,
zgłaszają się jako działające i nie powodujące konfliktów, jednak nic to nie
zmienia.

Wyczerpałem już chyba wszystkie możliwości, brak mi pomysłów. Podejrzewam
uszkodzenie sprzętowe, ale o tyle dziwne by to było, bo ostatnio spaliła się
płyta główna w tym laptopie i jest nówka sztuka.....

Pozdro,
Tomek