upgrade biosu w cdrom teac 540E - c.d.

Autor: jokey (jokey_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 21 Jan 2002 - 20:31:50 MET

Hey !

 Dla zainteresowanych. Udalo mi sie dostac jeszcze ten cdrom, co mi na
nim upgrade nie wyszedl ;) Podpiolem najpierw dzialajacy cdrom i
odpalilem kompa, cdrom mam jako primary slave. System w2k sp2 pl.
Odpalilem flasher, dalem accept i podmienilem na zywca naped sprawny
na ten nie dajacy oznak zycia. Flasher ruszyl, ale komp sie zwiesil.
Operacje potworzylem - to samo. Nastepnie odpiolem nagrywarke
(secondary master) i wlozylem w jej miejsce cdrom. Odpalilem kompa ->
flasher -> podmiana cdrom -> niebieski ekran ..trwa zrzucanie
zawartosci pamieci ... wskazanie na atapi cos tam. Komp sie odpala i
...widzi cdrom w biosie :) No to ide na calosc - odpalam flasher i
dalej, bo widze ze bios nadal jest 1.0a....niestety zwis...znowu kilka
prob, cdrom raz byl raz znikal.... w koncu gdy mialem go nadal jako
1.0a zanioslem go do kumpla, ktory pomijajac grafike i hdd ma takiego
samego kompa jak ja. Jego system to win98se pl. Odpielismy jego cdrom,
odpalilismy z teac na pokladzie .... flasher -> udalo sie !!! :) No i
teraz mam 2 cdromy teac z biosem 3.0a ....jutro jeden oddam ;) Wniosek
jest chyba taki, ze w trakcie flashowania nalezy miec podpiety tylko
dysk systemowy i flashowany cdrom, cdrom jako sec. master oraz
dokonywac upgrade biosu pod win98 a nie pod w2k.... nie wiem, moze tu
chodzi o prawa dostepu lub cos takiego - trudno mi wyjasnic, niemniej
pod win98 se pl flashowania trwa kilka sekund i konczy sie sukcesem :)