update firmware w Teac'u a rekorder Sonego

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Sun 20 Jan 2002 - 16:26:46 MET

To jest część problemu z poprzedniego posta ale od początku.
Jest taki komp: D700 na płycie MSI K7T-Pro 2A 256MB RAMu.
Na kontrolerze Primary jest dysk DTLA307030 i CD-ROM Teac CD-540E
(firmware 3.0A).
Na kontrolerze Secondary jest kieszeń z dyskiem Quantum 4.3GB i
rekorder Sony CRX-100E (firmware 1.0n).
Wszystko pracuje na UDMA.
Jakiś czas po zmianie CD-ROMu LG na Teac (wtedy z firmwarem 1.0A)
stwierdziłem, że nie pracuje z Nero na UDMA.
Moja światła myśl była: upgrade firmware'u. Ściągnąłem 3.0A,
wpakowałem i jest. Dalej nie działa na UDMA ale przełączyłem sobie na
PIO i zacząłem wypalać płyty.
Co się okazało? Cała płyta jest ładnie wypalona (co widać), ale
brakowało ok 1 milimetra przy wewnętrznej krawędzi (tam jest chyba
TOC). Skutek był tego taki, że płyta widziana była jako nie nagrana
ale pojemność była widziana prawidłowo (CD-Info w Nero pokazywało, że
zostało 6MB - tyle ile mniej więcej zostać powinno).
Po różnych perturbacjach i wypaleniu ze 4 płyt na dwóch różnych
systemach (na '98 nic nie było ruszane więc miałem punkt odniesienia)
stwierdziłem, że coś nie tak z nagrywarką.
Załadowałem jej firmware 1.0n (poprzednio był 1.0m) i poszło. Nawet
udało mi się nagrać TOC na dwóch wypalonych podczas prób płytach.
Pytanie:
Czy upgrade firmware w Teac'u miał wpływ na nagrywarkę? Czy więc
podczas upgradu firmware'u nie powinienem odłączyć drugiego napędu?
A może zbieg okoliczności?
Notabene Teac dalej chodzi tylko na PIO.

--
Pozdrawiam
  Bartek