Re: Wklęsły obraz

Autor: slawek_xl_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 18 Jan 2002 - 21:43:46 MET

> Mam przyjemność używać Sony Multiscan E220. Wszystko jest ok za wyjątkiem
> tego, że obraz jest nieco wklęsły :( Niby do tego można się przyzwyczaić ale
> czy nie da się tego korygować?
>
> PS. Dawniej monitory przypominały akwarium a teraz w dążeniu do spłaszczania
> obrazu przegięto w drugą stronę :)

Albo masz źle wyregulowany - da się wyregulować - tzw zniekształcenia
poduszkowe.

Albo to sprawa to przyzwyczajenia jeżeli dotąt uzywałeś wypukłego ekranu. Układ
wzrokowy przystosowuje się do tego stopnia że patrząc na wypukły obraz
podświadomie odbierasz go jako płaski. To się utrwala - jeżeli siadasz przed
płaskim ekranem mechanizm ten sprawia, że początkowo powstaje złudzenie
wklęsłości. Wiele osób to stwierdzało. Po pewnym czasie złudzenie mija mija.

pozdrawiam
Sławek