Re: Sprawa gwarancji???! [dlugie]

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 17 Jan 2002 - 11:46:49 MET


"Wozik" <wozik_at_stone.pl> wrote in message
news:Xns91989DAAFB26Dwozikstonepl_at_195.117.184.19...
> "Qgar" <qgar_at_interia.pl> napisał(a) w wiadomości
> news:a1v3r7$e8v$1_at_korweta.task.gda.pl:
>
> > A skad moge wiedziec jakim okresem "gwarancyjnym" objęty jest
> > produkt, ktory kupuje? Czy mam prawo zadac przy zakupie karty
> > gwarancyjnej dla danego produktu (bo w chwili obecnej to wiem, ze
> > juz moge sobie nadmuchac)?
>
> Nie masz prawa, możesz zapytać, a sprzedawca nie ma obowiązku Ci jej
> wystawić.
>
ja bym to sformulowal troche innaczej: "mozesz zapytac, i nie masz obowiazku
kupowac, jak sprzedawca nie wydaje gwarancji" ;)

> > A jesli producent informuje o okresie gwarancji (np. na www
> > produkty Gigabyte
> > zakupione po 1 I 2002), to czy mam prawo zadac gwarancji na dany
> > produkt i to
> > na taki okres jaki podaje producent?
>
> Jeśli producent informuje, to sprzedawca powininen Ci taką gwarancję
> wystawić.
>
hmm powinien, w zasadzie to jest to jego obowiazek, ale nie pod wzgledem
prawnym, lecz wzgledem dystrybutora/producenta i wzgledem klienta, bo w
przeciwnym wypadku sprzedawca po prostu kogos z w.w. oszukuje, i w takiej
sytuacji najlepsze co mozna zrobic, to po prostu pojsc na zakupy gdzie
indziej

tak mi sie marzy, ze moze kiedys kupujacy zaczna zwracac uwage na rzetelnosc
sklepow, a nie tylko na cene, i uda sie w naszym kraju wytresowac tak
sprzedawcow, iz bardziej oplaca sie byc uczciwym niz cwaniakiem...

pzdr
Zbyszek



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 00:01:52 MET DST