Pomocy - uszkodziłem płytę???

Autor: Henry\(k\) (henrico_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 17 Jan 2002 - 07:22:19 MET

A może to tylko zbieg okoliczności?
Płyta: Abit BX-6 rev.2.0
Procek: Cel 850

Podkręciłem proca na 995MHz (117MHz x 8,5, dzielnik PCI/CPU = 1/3), dało to
39MHz na magistrali PCI. Komp chodził stabilnie. Na drugi dzień jak
przyszedłem z roboty widzę świeci się klawiatura i myszka (optyczna). Myślę
sobie, braciszek kulna nie wyłączył kompa. Jednak jak podeszłem do pudła nie
paliła się żadna dioda. Przyciskiem odpaliłem kompa. Wszystko w porządku.
Dałem zamknij i się wyłączył, ale zasilanie klawiatury i myszy zostało.

Wykryłem że jest zwarcie między +5VSB (pin 9 wtyczki zasilacza - zasilanie
ciągłe płyty w celu jej odpalenia po wyłączeniu) a zasilaniem PS/2. Nie
udało mi się natomiast namierzyć żadnego z dostępnych na wierzchu
tranzystorów który by miał połączenie z zasilaniem PS/2. Zasilacz sprawny.
Czy ktoś wie, co i gdzie włącza napięcie na PS/2 ?? Bo jak tranzystor w
chipsecie to chyba pozostanie wstawienie przekaźnika sterowanego z +12V
zasilacza.

Pozdrofka

Henry(k)