Re: Jaki kontroler ATA 100 z biosem do Abita BH6

Autor: Mariusz (mar_art_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 17 Jan 2002 - 02:28:28 MET

Użytkownik "Polish Blood" <sgorski_at_hoga.pl> napisał w wiadomości
> Czy mozecie mi polecic jakis kontroler (via PCI) do w/w plyty glownej.
> Wazne by dalo sie z niego wystartowac system (linux i windows). Moge
> kupic Leadteka za 140 zlotych. Czy polecacie moze cos innego (do 200
> zlotych, ale to max). I jeszcze jedno. czy wkladajac taki kontroler
> moge podlaczyc do tego na plycie jakies urzadzenia, czy tylko zostaje
> ten na karcie, a stare zlacza musza byc wylaczone.
> ==---------------------------------------==
> ==MTB Green Pages: http:\\www.mtb.phg.pl ==
> ==......zielone strony rowerowania.......==
> ==---------------------------------------==

Ja do BH6 dorzuciłem Promise Ultra100TX2 - dwa kanały, po dwa urzadzenia na
każdym, z własnym biosem, sprawdziłem pod W2K - bez problemów, jeżeli
pamięta się o sterownikach. Dałem 190 zł.
Do nowego dołączyłem oba dyski - bo w końcu skoro są ATA-100 to czemu nie
:-), a do starego na płycie - nagrywarkę i DVD. Ogólnie nie widze
przeciwskazań, dlaczego ma się nie dac podłączyć do starego innych dysków
itp. - przecież taki kontroler na karcie widziany jest tak, jakby był to
dodatkowy kontrolem np. SCSI. Windows zaś nie wyłącza tego na płycie ...
Pozdrawiam
Mariusz