Re: plyta glowna, a ram

Autor: Grzegorz (gregorio6_at_wp.pl)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 17:55:49 MET

> Te tezy maja wysokie prawdopodobienstwo, ale mysle ze problem tkwi w tym,
ze
> chipset na plycie gryzie sie z Twoja pamiecia, tzn. pewnie na pamieci masz
> po cztery kosci po kazdej stronie plyki, musisz wiec wymienic pamiec na
> taka, zeby miala po osiem kosci na kazdej stronie (lub jednej), problem
> chyba tkwi w adresowaniu pojemniejszych kosci, pozdrawiam i powodzenia...

No tak rzeczywiście, może tak być, że kolega ma 2 różne kości, np. jedna
jednastronna, jedna dwustronna, albo obie takie same ale z różną ilością
modułów na stronach. Jeśli to płytka pod AMD to słyszałem o problemie z
akceptacją przez niektóre płyty kości pamięci jednostronnych i szybkich, np.
7 ns. Podobno pomagało zastosowanie starszych typów pamięci DIMM ale już
3,3V, dwustronnych z czasem 10ns. Ale to podobno......

Grzesiek