Re: komu jeszcze firma 2A odciela IRC - brak DNS i rev DNS

Autor: Tomasz Piłat (poncki-NOSPAM-USUN_at_irc.pl)
Data: Wed 16 Jan 2002 - 04:27:03 MET

In pl.irc Sc0rpi0 <sc0rpi0_at_free.polbox.pl> wrote:
> Moimi ? Akurat widzialem takich zbyt duzo zeby mogly byc wszystkie moje.
> Nie stac by mnie bylo :-) Chyba za duzo lamerow na tym swiecie dla
> mistrza Ponckiego.

Heh, wiesz, jeśli ktoś chce się nazywac *A*dminem, to musi coś wiedzieć...
Inaczej jest.......informatykiem....

A co do 'Chyba za duzo lamerow na tym swiecie dla mistrza Ponckiego.'
Za mistrza się nie uważam, natomiast nic nie poradzę na to, że na tym
świecie (procentowo) jest mniej tych którzy wiedzą wiecej niż ja a propos
tych klocków, niż tych, którzy wiedzą więćej. Masz z tym jakiś problem czy co?

> Nawet Apache ma taka mozliwosc - inna rzecz ze nie ma sensu
> z tego w nim korzystac. Czyli WWW tez jak sie uprzec.

Wow. A ja np. nie odbieram telefonów bez revDNSu (CID).
Czyli PlusGSM też - jak się uprzeć! ]-)

> Ogolnie kazda aplikacja typu serwer, ktora sprawdza z jakiej to
> domenki wolno wejsc i komu, po padzie reva nie wpusci nikogo,
> kto nie ma wpisanego czystego IP. Nie ma reva - nie ma wejscia...

Ty nadale jednak nie rozumiesz, czemu revDNS jest w *.irc.pl sprawdzany,
a mimo to na siłę chcesz do tego samego mechanizmu podwiązać coś jeszcze...
Pokaż mi to o czym mówisz.

I co znaczy 'czyste IP'?? Jest jakieś RFC na ten temat?

I nadal masz mgliste pojęcie o tym jak działają różne serwisy.
Ale cóż, nie moja to rola Cię w tym uświadamiać.

> puff... i skopalo sie... A juz sobie wyobrazam, jak admin zeby
> udostepnic jakas usluge np. dla ludzi z *.jakas.domena, wklepuje
> pracowicie ilestam IP.
Well, w *.irc.pl jakoś się dało (Nexus, Beeth, On was sobie wyobraża! ;-).
W BGP się daje (no mniej więcej). W X-ie innych miejsc też...
A że Ty Sc0rpi0 o nich nie słyszałeś... to inna bajka...

Poncki
PS. Syndrom oper|a? ;-)