Re: plyta glowna, a ram

Autor: Grzegorz (gregorio6_at_wp.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 22:47:28 MET

> Kupilem ostatnio kosc 256 MB RAMu DIMM i po wlozeniu kosci w windowsie i
po
> wlaczeniu komputera "memory test" wykrywa mi 128 MB zamiast 256.
> Uaktualnilem juz biosa ale dalej to samo. Moja plyta glowna to DFI PA61
VIA
> ATX U66. Z gory dzieki za pomoc.

Kilka założeń i wniosków:
1. Twoja płyta z pewnością obsługuje tę ilość pamięci.
2. Masz niedociśnięty jeden moduł w gniazdku
3. Masz uszkodzony jeden moduł (wyjmij jeden a potem je zamień, tak aby
zawsze był wsadzony tylko jeden - czy na obu działa komputer ?)
4. Zrób to samo co pkt 3 ale w innym gnieździe pamięci i w trzecim też jeśli
jest.
5. Jeśli są trzy gniazda, spróbuj osadzić kości w gniazdach 2 i 3 (jeśli tak
nie odadziłeś - kiedyś czytałem, że na niektórych płytach powstawały błędy z
pamieciami gdy te były wsadzone w 1 albo 3 slot pamięci)
6. Zobacz, czy w biosie nie masz jakiś ograniczeń co do pamięci, sprawdź
ustawienia, najlepiej ustaw na najsłabsze wartości, włącz/wyłącz przeplot
jeśli jest)
7. dalej sie zobaczy ;)

> P.S: jak sciagalem biosa to obok pliku bylo info i tam bylo napisane po
> angielsku "dodana obsluga 256 MB RAMu DIMM"

Chodziło o obsługę modułów 256 MB a nie ilości całej pamięci.

Grzesiek