Re: [BIOS] Spread Spectrum

Autor: Grzegorz (gregorio6_at_wp.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 21:09:56 MET

> Co to takiego "Spread Spectrum"? Zależnie od ustawionej magistrali
> systemowej przybiera wartość ON lub OFF. Wpływa to jakoś na wydajność?
Płyta
> MSI 6163 Pro.

Nie jestem ekspertem, ale postaram Ci się wytłumaczyć tę funkcję.
Otóż jest ona stworzona do regulacji/filtrowania zakłóceń pomiedzy
urządzeniami w komputerze (dyski, karty rozszerzeń itp). Jeśli jest
wyłaczona, to zakłócenia są bardziej odczywalne jednak poprawia się
wykrywanie urządzeń.
W przypadku jej włączenia, zakłócenia się zmniejszają (jakbyś włączył filtr)
ale mogą - powtarzam mogą, ale nie muszą - powtsać pewne niedogodności, bo
nawet nie mozna tego nazwać problemem, w wykrywaniu i pracy urządzeń.
Ja mam włączaną tę funkcję i nie zaobserwowałem żadnych problemów.
Mam płytkę MSI 6330 K7T Pro2.
O samej funkcji przeczytałem chyba na stronie www.bios.help.pl i tam dowiesz
się więcej.

Pozdr.