Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Tue 15 Jan 2002 - 20:09:32 MET

Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> wrote in

> Dla mnie sa. Malo ktore SDRAMy PC133 sa w stanie chodzic z CAS2 na
> szynie 160MHz i z CAS3 na 190. Do tego jeszcze zachowujac stabilnosc
> przy dwoch lub trzech slotach pamieci na plycie obsadzonych.
Rozna jaja juz widzialem, kiedys mialem 7ns PC133 i przy 90Mhz FSB chodzily
tylko na CAS3. Ale zalozmy ze wiem o co ci chodzi. Zakladasz ze kingstone
czy inny markowy producent ma okreslone wymagania od dostawcy. Niech
bedzie.

> Ech, jak do sciany... Dlaczego HP mialoby zlecic wytwarzanie plyt
> Asusowi, skoro jest (zalozmy) drozszy? To, ze Asus produkuje lepsze
> plyty, nie ma tutaj zadnego znaczenia, bo HP nie kupi plyt od Asusa,
> tylko zleci wykonanie swoich. Jakby PC-Chips zlozyl oferte i byl w
> stanie utrzymac parametry jakosciowe, to zapewne HP produkowaloby plyty
> u PC-Chipsa, przy zachowaniu _identycznej_ jakosci.
JEZELI wszystkie firmy mogly by produkowac o identycznej jakosci,to w takim
razie kazda plyta roznila by sie tylko projektem. Zalozmy ze tak jest.
Teraz wez pod uwage ze wiekszosc firm (wlasnie ECS,shuttle o ile dobrze
pamietam) nie maja wlasnych laboratoriow tylko dla ECS'a inne firmy
projektuja plyty a ECS to jedynie fabryka - tak samo jak SONO w Polsce.
Zaloze sie ze tylko kilka najwiekszych i najbardziej znanych producentow ma
swoje laboraotoria a reszta zleca komus innemu projekt plyty glownej. Taka
sytuacja w kartach graficznych to norma, NVIDIA dostarcza gotowe laminaty z
wlutowanym prockiem GeForce i do producenta nalezy tylko wlutowac
kondenstory itp w montarzu powierzchniowym, kupic pamieci i juz mamy plytke
ktora nosi nazwe Creative 3DLabs GeForce 2 MX ktora mam w kompie :-).
Jezeli teraz wezmiesz do reki np Power Color to laminat okaze sie ten sam a
tylko inne elementy wlutowane w plyte (roznica w pamieciach i sofcie).
Oczywiscie to ma znaczenie ale taka produkcja to kopiowanie i nic wiecej.
Nie trzeba sie na tym znac zeby wg schematu wlutowac w okreslone miejsca
odpowiednie elementy. W Piasecznie pracuje moj znajomy w podobnej firmie,
produkuja tam modemy, karty sieciowe, przychodza laminaty z azji oni
wlutowuja co trzeba i to leci na zachod i do USA z napisem made in poland.

--
Best regards
 	The EaGle