Re: AMD vs Intel rynek CPU

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Mon 14 Jan 2002 - 12:48:36 MET

Jarek G. <jgoralski_at_faq.net.pl> wrote in

> A czy kolega widzial na wlasne oczy (a nie czytal/slyszal) jakikolwiek
> komp (nie musi byc serwer) np. Dell'a od srodka (markowy, bo o nich
> mowa, i powiedzmy desktop)? Dell robi* plyty glowne _samodzielnie_, jak
> i obudowy - bo nic innego nie da sie wsadzic do srodka obudowy/w inna
> obudowe..
Widzialem serwer Della od srodka, desktopow nie i pare kompow HP oraz
serwery HP...jednak nie wiem czemu nie dopuszczasz mysli ze taka
specyficzna plyta glowna moze by? tak?e produkowana gdzies daaaaleko w
Chinach. Przeciez proces produkcji niczym sie nie rozni w USA czy na
Tajwanie. To sa te same urzadzenia i tylko wporwadzenie odpowiedniego
laminatu, ktory najczesciej robia zupelnie inne firmy powoduje powstanie
nieco innej plyty z napisem HP czy Dell i to cala roznica. Skoro
zaprojektowanie sciezek, rozkladu karta PCI, AGP i slotow pamieci jest
identyczne a na jednej jest napis HP a na na drugiej np Gigabyte to jest
sprawa oczywista gdzie powstala plyta. Oczywista bo wlasnie G jest jednym z
najwiekszych producentow plyt glownych. Niemal specjalizuje sie w
produkowaniu plyt nie wlasnych ale pod markowe komputery.

> * ew. zleca komus zrobienie, ale w swoim 'formacie' (ze tak ogolnie to
> nazwe)..

No wlasnie, zleca komus zrobienie wg wlasnej specyfikacji i to jest
branding bo sama firma nie chce sie przyznac gdzie dana plyta byla
produkowana. Jednak wszycy wiedza ze HP nie posiada wlasnej fabryki plyt
glownych.

--
Best regards
 	The EaGle