Re: PC na Serwer

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper-!spamik-_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 13 Jan 2002 - 20:28:05 MET

<posted & mailed>

HybridX, you wrote:

> Planuje budowę sieci w bloku ok.5 osób z dostępem do Internetu przez
> SDI Jakiej mocy kupić komputer tak by komputerek pełnił funkcje
> sieciowe(na REDHAT 7.1) i pozwalał mi korzystać z komputera do prac
> domowych takich jak WWW, teksty, gnome, może gimp ,mail i news?

Na czysty router _całkowicie_ wystarcza pentium 100 + 48MB ram.
Z dużą nawiązką ;-)

Do www, tekstów, gnome, mail, news celeron 300 + 128MB ram.
Do gimpa - zależy co będziesz robił. Pamięci nie dużo żre..
Jeśli chodzi o star office - 256MB ram + 500Mhz -- do pracy bez
przeklinania :>

Ja mam PIII 500, 256MB ram i pracuję pod KDE (żre dużo pamięci).
Do tego maskarada, apache, ssh, ftp, snort oraz żrące pamięć i procka
aplikacje jak playery divx czy Quake3..
Chodzi bez poślizgów i zacięć.

Jeśli natomiast nie zależy Ci na środowisku graficznym to pentium 100
+ 64MB ram pozwala na korzystanie z internetu (poczta, newsy, www).

--
   :: [Maŕcín Wojţczuk] :: W tej wiadomości nie ma załącznika!    ::
   ::  Linux registered user N°200916  http://www.fastviper.hg.pl ::