Re: Dysk-problem z sektorami

Autor: Marpod (mpodsiedlik_at_wp.pl)
Data: Fri 11 Jan 2002 - 20:29:07 MET

> [...]
złych
> sektorach”, a całkowita pojemność dysku wynosiła 16446 MB.
> Oddałem dysk do sprzedawcy, który w czasie gdy odbierałem stwierdził, że
> dysk jest sprawny. Jedyne co mnie zastanowiło to fakt że zostały na dysku
> zmienione rozmiary partycji(42%-C, wcześniej 48%). Po usunięciu wszystkich
> partycji i utworzeniu jednej okazało się, że błąd nie występuje, ale
pojemność
> dysku wynosi
> 16433,44 MB czyli o 12,56 MB mniej !!!.
>
> Moim zdaniem zostałem oszukany przez sprzedawcę

Zdecydowanie TAK

>. Czy jest możliwe
> "naprawienie" uszkodzonych sektorów kosztem > pojemności dysku i jak to
wykryć?

Jak najbardziej,ale wykrycie jest raczej niemozliwe. Jesli rzeczywiscie jest
mniej dostepnych sektorow, to mozesz (powinienes) oddac dysk i zarzadac jego
wymiany, gdzyz BB znaczne obnizaja wydajnosc dysku i czesto maja tendence
wzrostowa. BB-dysk do wymiany i sprzedawca nie ma nic do gadania. Poza tym
jest jakis przepis mowiacy o zacieraniu przez sprzedawce wad produktu.

> R. Burzyński mailto:trburzynscy_at_poczta.onet.pl
>

> --

M.