Dysk-problem z sektorami

Autor: trburzynscy_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 11 Jan 2002 - 19:01:54 MET

Mam HDD Seagate 17 GB, formatowanie partycji C wykazało „1,23 MB w złych
sektorach”, a całkowita pojemność dysku wynosiła 16446 MB.
Oddałem dysk do sprzedawcy, który w czasie gdy odbierałem stwierdził, że
dysk jest sprawny. Jedyne co mnie zastanowiło to fakt że zostały na dysku
zmienione rozmiary partycji(42%-C, wcześniej 48%). Po usunięciu wszystkich
partycji i utworzeniu jednej okazało się, że błąd nie występuje, ale pojemność
dysku wynosi
16433,44 MB czyli o 12,56 MB mniej !!!.

Moim zdaniem zostałem oszukany przez sprzedawcę. Czy jest możliwe
"naprawienie" uszkodzonych sektorów kosztem pojemności dysku i jak to wykryć?

R. Burzyński mailto:trburzynscy_at_poczta.onet.pl