Re: PPGA i FCPGA - pytanie troszke lamerskie

Autor: Roger (roger7_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 11 Jan 2002 - 12:31:11 MET

> RELEASE DATE : MAY. 25 2000
> BIOS DATE : MAY. 11 2000
> BIOS FILE NAME : PBBZK.BIN
> BIOS CHECK_SUM : 029D2FEC
> UPDATE DETAILS : (1)ZIP100 DRIVE REMOVABLE MODE CAN'T BE
RECOGNIZED
> : UNDER WINDOWS 98
> : (2)QUANTUM 10GB UDMA33 HDD SHOW UDMA16 IN POST
> TABLE
> : WHEN CMOS SET TO "USER TYPE"
> : (3)UPDATE MICRO CODE FOR CELERON 700MHZ( 66FSB)

> ===
>
> Oczywiście ściągnąłem najnowszy bios ale chodzi mi o bios z sierpnia 99
> roku. Czy po tym wpisie można stwierdzić że płyta obsłuży oba typy
> procesorów ?

PIII Katmai na pewno obsluguje.
A po wpisie z ostatniego update'u biosu (Celeron 700 jest na jadrze
Coppermine)
mozna wnosic, ze obsluguje i nowe PIII Coppermine

>Producent nie podaje żadnych dodatkowych informacji na ten
> temat.
> Jak rozpoznać typ procesora PIII (katmai czy coppermine) przy ewentualnym
> zakupie ? Który z nich jest lepszy ?

PIII 800 jest tylko na jadrze Coppermine (PIII Katmai konczyly sie na 600
MHz).
PIII Coppermine maja 256 KB cache L2 ale dzialajacego z pelna predkoscia
procesora, sa zasilane
nizszym napieciem (okolo 1.6-1.7 v) i wykonane w technologii 0.18, wystepuja
w obudowach FCPGA i SECC2(gniazdo slot 1).

PIII Katmai maja 512 KB cache L2 ale dzialajacego z polowa predkosci
procesora, sa zasilane
napieciem 2.0(5) v i wykonane w technologii 0.25, wystepuja tylko w
obudowach SECC2(gniazdo slot 1)..

PIII Katmai sie juz IMHO nie produkuje i w wiekszosci zastosowan PIII
Coppermine
(z pewnoscia w zastosowaniach domowych) przy tym samym zegarze bedzie
szybszy (dzieki szybszemu L2)

uff.. to chyba wszystko co pamietam. mam nadzieje ze troche rozjasnilem i
nie namotalem za bardzo?

--
Roger