Re: Karta sieciowa problem

Autor: pmaje_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 10 Jan 2002 - 12:16:57 MET

> Witam
> Mam nastepujacy problem: usiluje bezposrednio polaczyc ze soba dwa komputery
> z kartami sieciowymi LAN. Stosuje kabel - skretke 4 pary - odpowiednio
> skrzyzowane. Do tej pory robilem to z powodzeniem na roznym sprzecie i na
> roznych kartach sieciowych. Pojawil sie jednak problem przy podlaczeniu
> komputera z Windowsami ME i karta sieciowa SURECOM EP-320-X-R. Do polaczenia
> nie dochodzi. Wyglada to na kabel (mimo ze jest sprawny i na innym sprzecie
> dziala).

Zdarza się, że przy kartach konfigurowanych programowo nie mają one domyślnie
zdefiniowanego adresu fizycznego (tzw. MAC address). Uniemożliwia to stworzenie
bezpośredniego połączenia za pomocą samego tylko kabla.

Rozwiązanie polega na zdefiniowaniu (innego dla każdej z kart) adresu:
Ustawienia -> Panel Sterowania -> Sieć
-> Karta Surecom.../Właściwości -> Zaawansowane -> Network Ethernet Address

Adres powinien składać się z dwunastu "cyfr" szesnastkowych, np.
10000000000E, 10000000000F

Pozdrawiam,
PMaje