Re: Karta sieciowa problem

Autor: fatFF (fatFF_at_poczta.fm)
Data: Thu 10 Jan 2002 - 10:48:48 MET

Użytkownik "Sylwek" <sygal_at_onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Mam nastepujacy problem: usiluje bezposrednio polaczyc ze soba dwa
komputery
> z kartami sieciowymi LAN. Stosuje kabel - skretke 4 pary - odpowiednio
> skrzyzowane. Do tej pory robilem to z powodzeniem na roznym sprzecie i na
> roznych kartach sieciowych. Pojawil sie jednak problem przy podlaczeniu
> komputera z Windowsami ME i karta sieciowa SURECOM EP-320-X-R. Do
polaczenia
> nie dochodzi. Wyglada to na kabel (mimo ze jest sprawny i na innym
sprzecie
> [...]

nie wiem dlaczego akurat nie działa to w Twoim przypadku, ale powiem to co
wiem, może Cię to jakoś naprowadzi. Po pierwsze dla standardu 802.3u a więc
Fast Ethernetu 100BASE-TX, stykną 2 pary skętki.
Po drugie rzeczywiście istnieje kilka standardów łączenia tych kabli. O to
co znalazłem

EIA 568B (AT&T258A)- najpowszechniej stosowana w sieciach okablowania
strukturalnego (lub pokrewna do niej 10Base-T).

        T2
     Biały/Pomarańczowy
     1

        R2
     Pomarańczowy/Biały
     2

        T3
     Biały/Zielony
     3

        R1
     Niebieski/Biały
     4

        T1
     Biały/Niebieski
     5

        R3
     Zielony/Biały
     6

        T4
     Biały/Brązowy
     7

        R4
     Brązowy/Biały
     8

EIA 568A w porównaniu z sekwencją 568B zamienione są miejscami para 2 i 3.

        T3
     Biały/Zielony
     1

        R3
     Zielony/Biały
     2

        T2
     Biały/Pomarańczowy
     3

        R1
     Niebieski/Biały
     4

        T1
     Biały/Niebieski
     5

        R2
     Pomarańczowy/Biały
     6

        T4
     Biały/Brązowy
     7

        R4
     Brązowy/Biały
     8

EIA 356A trzyparowa wersja sekwencji 568B, w której para 4 została pominięta
(piny 7 i 8 nie są podłączone).

pzdro.