Dzwiek w DOS na VIA

Autor: Lukasz Glebicki (lukasz.glebicki_at_kocha.spamerow.invalid)
Data: Wed 09 Jan 2002 - 22:35:33 MET

  Witam.

Mam mały problem. Chciałem sobie odkurzyć stare gry i przypomnieć stare
dobre czasy. I pomogła mi w tym moja płyta głowna ECS KVZA, która posiada
kartę dźwiękową z emulacją sb pro. Ważne jest to, iż emulacja nie wymaga
emm386.exe, który to z kolei nie pozwala na odpalanie niektórych gier.
Problem jest taki, że emulacja sb wspaniale działa pod dosem, tylko że
nic nie słuchać, tak jakby mikser był wyciszony. Karta się oczywiście
wykrywa. Niestety nie jest to oryginalny sound blaster, który posiadał
dosowy mixer. Za to pod windowsem nie uruchamiają mi się gry (np.
Wrestlemania).

Zaznaczę jeszcze, że niecałe poł roku temu udalo mi się uruchomić wyżej
wymienioną wrestlemanię z dzwiękiem i nie potrzebowałem do tego jakiś
specjalnych środków. I jeszcze jedno. Na stronie VIA doczytałem się, że
wystarczy ustawić głosność w windowsie i uruchomić w trybie ms-dos, ale
to nie pomaga.

fut: poster
pozdrawiam

--