Re: Napiecie/krecenie

Autor: Cubol (cubol_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 09 Jan 2002 - 10:29:26 MET

> Udalo mi sie dojsc do 106 lub 107 nie pamietam(to bylo cos w
okolicachchyba
> 966/973 or smth), ale wtedy dosc szybko sie wieszal, czasem nawet w czasie
> ladowania systemu, przy wyzszych komputer sie nie uruchamial, trzeba bylo
> zmieniac zworke do resetu biosu.
> Nie czepiajcie sie prosze mojej nieznajomosci tematu, tylko poradzcie co
mam
> zrobic zeby bylo szybciej i dzilalo

No coż, napisałeś że w ustawieniach jest: 106/35 Mhz i 107/36 Mhz
(odpowiednio Clock Freq./PCI) i że mniej więcej tu się zatrzymałeś bo komp
się wiesza. Powodziki mogą być dwa:

1. Dla Clock Freq = 106 lub 107 szyna PCI jest w 35 albo 37 MHZ. To może być
za dużo dla PCI (chociaż to też zalezy od BIOSU , płyty, kart , raz pójdzie
raz nie) i dlatego komp często się wiesza, lub nawet zaraz przy starcie.
Jedyna możliwość to zmiana PCI na niższy przy takim samym (106) CPU Clock
Freq., lub (BIOS MUSI mieć tylko taką opcję) niezależne ustawienie CPU Clock
Freq. i PCI. Nie wszyskie BIOSy to oferują.

2. Możliwe że dla ustawienia np.106/35, PCI jest ok, natomiast jest zbyt
małe napięcie dla CPU. Należałoby wtedy poszukać w BIOSIE ustawień dla CPU
Voltage. Ale OSTROŻNIE. Tutaj trzeba się dobrze wczytać w instrukcje BIOSU i
poruszać się małymi kroczkami (najmniejszymi jakie się da) żeby nie spalić
procka. Trzeba też pamiętać to tym, że jeśli uda nam się uruchomić system po
zwiększeniu CPU Voltage trzeba koniecznie zadbać o bardzo dobre chłodzenie
procesora.

To tyle. Mam nadzieję, że jasno i sam się nie zaplątałem ;-))

Pozdr

Cubol