Re: Tunery telewizyjne

Autor: -dk- (zz33_at_wp.pl)
Data: Tue 08 Jan 2002 - 15:23:18 MET

Rafał wrote:

> Witajcie.
>
> Mam pytanie dotyczace tunerow telewizyjnych (szczegolnie AVERTV) i dzwieku
> stereo w telewizji kablowej (Astercity).
>
> No coz problem polega na tym iz w miare nowe tunery obsluguja juz dzwiek
> stereo, ale telewizje kablowe w rozny sposob dzwiek stereo emituja. Chodzi o
> to iz bardzo czesto dzwiek jest w formacie NICAM, ktory bardzo niewiele kart
> obsluguje.
> I teraz pytanie: czy tuner obslugujacy stereo (bez NICAM) przy podlaczeniu
> do kablowki (Astercity) na wyjsciu da sygnal stereo, czy mono?

To zalezy od danego programu - niektore kanaly moga byc nadawane
w A2, a niektore w NICAM, pomijajac oczywiscie cala reszte w mono.
(ktore konkretnie to nie wiem, bo nie mam Astercity).
Jezeli karta ma dekoder stereo A2 (i software potrafi to obsluzyc), to
bedziesz slyszal stereo. Dla kanalow nadawanych w systemie NICAM
bedzie tylko mono.

--
darek