Jak zainstalowac nieznany modem ?

Autor: paff (paff1_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 17:40:48 MET

Witam,

Sprawa jest dosyć nietypowa.
Otóż mam właśnie w domu komputer kupiony na niemieckiej wyprzedaży.
Próbuję teraz postawić na tym Windowsa Me.
Wszystko działa, oprócz modemu.
Modem wewnętrzny.

Nie chce on "złapać" sterowników z żadnej załączonej płytki.
Wykrywany jest jako PCI Card, co dużo mi nie mówi.
Nie mam żadnej informacji na temat tego, jaki to jest modem !
Nie mogę rozkręcić kompa, bo straci gwarancję...

Czy jest na to jakiś sposób ???
Podejrzewałem, że może to być modem Motorola SM56 AC-L, bo taki modem był
wymieniony w książce dodawanej do płyty głównej (A7V266-E).
Niestety - ten trop mnie zawiódł.

Czy da się to jakoś zrobić bez rokręcania puszki ?
Może np. Windows XP dałby sobie z tym radę samodzielnie, to znaczy na
własnych driverach ?

No a jeżeli już by się nie dało - to czy jeżeli rozkręcę puszkę, to np.
numery seryjne chipa dadzą mi dużą szansę na znalezienie driverów ?

Aha - cecha charakterystyczna modemu - ma tylko jedno gniazdo, nie można do
niego podłączyć telefonu ! (może tak mają jakieś konkretne modele :)

Dzięki

Paweł