Re: O plytach ECS trooche dlugie

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 15:39:57 MET

Hi,

Luka wrote:

> Tak sobie czytam o problemach z roznymi ECSami i faktycznie nie
> polecalbym tych plyt ludziom nie potrafiacym samemu czegos zrobic ze
> sprzetem.

Tacy ludzie nie powinni ruszać żadnych płyt według mnie -- nie tylko
ECSa :) Komputery nie są zabawkami do samodzielnego składania.

> Plyta ECS ver 1.0 z UDMA100.

K7VZA + 686B?

> koniecznosc obsadzenia wszystkich 3 bankow pamieci. Rezultat-plyta sie nie
> uruchamia. Poniewaz pamieci zostaly sprawdzone postanowilem wgrac najnowszy

Przy obsadzeniu 3 slotów każda płyta będzie robiła problemy. Największą
pewność poprawnej pracy można uzyskać używając modułów buforowanych
tylko (ale wszystkie trzy muszą być buforowane!).

> Przekladanie pamieci do roznych slotow nic nie pomogly. Kiedy wsadzilem
> tylko 2 kostki w roznych kombinacjach wszystko bylo ok.

Wiele płyt robi takie numery aby poprawić stabilność pracy. Zawsze lepiej
jest mieć trzy złącza niż tylko dwa -- a jedynie dwa gwarantują stabilną
pracę na "wyżyłowanych" parametrach. Czasem zmniejszana jest częstotliwość
pracy, a czasem BIOS pogarsza parametry pracy pamięci.

> na win2000prof i okazalo sie ze dysk ata66 pracuje w trybie DMA a nie UDMA(a
> pod win98 bylo dobrze ) i niestety HDTach i inne benchmarki tylko to

Problem 686B -- ECS walczył z tym do BIOSu 3.4.

> Po instalacji coraz to nowszych BIOSow od ver. 3.0 w koncu trafilem na
> ten oznaczony 3.4 i nareszcie : pamiec zaczela pracowac na 133 dysk w

Tylko że prawdopodobnie wszystkie pracują na wolniejszych nastawach :)
Cudów nie ma.

> win2000 zaczal dzialac w UDMA (a dziwne jest to ze caly czas i na starych i
> na nowym BIOSie BIOS poprawnie odczytywal predkosc dysku).

BIOS 3.4 jak już pisałem usuwa ten problem.

> chodzi na 133 (co akurat mi nie przeszkadza) ale zniknal obecny wczesniej
> przeplot pamieci.

Może to skutek obsadzenia wszystkich trzech slotów? Próbowałeś na dwóch?

> Sam juz nie wiem: czy ESC robi gowniane plyty, czy nie umie utrzymac
> jakosci na stalym poziomie czy robi BIOSy do bani ? A moze wszystko na raz.

To ostatnie. A dokładniej straszliwie długo walczy z BIOSami, bo podobne
problemy mieli też inni producenci -- tylko że po miesiącu były już popra-
wione BIOSy, a ECS "cackał się" parę miesięcy.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./