Re: ATI Redeon 8500 czy Nvidia Ti 500

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 10:30:44 MET

Użytkownik <hans1_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:172b.0000103a.3c386a41_at_newsgate.onet.pl...
> Którą kartę graficzną kupić jeżeli przyjąć za kryterium wyboru minimum
> problemów z kompatybilnością w użytkowaniu starych i nowych gier?
> Komputer z AMD Atholnem 1800 XP i windows 98 SE.
> Interesują mnie zwłaszcza praktyczne doswiadczenia Użytkowników kart
> graficznych opartych na chipach nvidii i ATi
> hans1

poniewaz inne posty mało zawierają wniosków co do teg o co pytasz to moim
zdaniem :
- karty NVidii są najpopularniejsze i NVidia najczęściej wypuszcza stery pod
swoje produkty (zwego czasu przyswyczaiłem się do tego - miałem TNT 2 potem
TNT 2 M64 i teraz GF2MX)
- karty ATi miałe swoje wady mialem kilka Rage, Rage Pro - a to pod grami
(starszymi oczywiście) coś nie chodziło ale wogóle Open GL'a nie było -
teraz mam tez ATi RADEON VE (lub 7000 jak kto woli) ale nie Build by ATi a
by PROCOMP (troche nie typowa bo nie DDR i 64MB i nie DVI a drugie D-sub na
śledziu) - ile sie na męczyłem ze sterami - te co dostałem nie miały
OpenGL'a od ATi nie pasowały i krzyczał ze złą karta - w końcu trafiłem na
stery od ATi referencyjne i na szczęście OpenGL jest (oczywiście nie mam z
czym porównywac wyników bo są to jedyne stery jai znalazłem które mnie
satysfakcjonują)
jaki wniosek ??? - fakt cięgłe żaglowanie steronikami do czego przyzwyczaja
NVidia troche rozleniwia i nijak ma sie przy tym ATi , ale z drugiej strony
RADEON 8500 nawet nie firmowy - poza taktowaniem nie różni się chyba niczym
w budowie od oryginału wiec mozena uznać ze nie powinon być problemów z tą
kartą
co do jakości tez zawsze byłem za ATi (do tego dochodzi cena)
wiec pozostaje chyba tylko ATi !