Re: Padł RAID 0+1 na HPT370

Autor: Krzysztof Karczewski (krzysztof_at_formica.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 09:28:56 MET

Użytkownik "Krzysztof Karczewski" <krzysztof_at_formica.pl> napisał w
wiadomości news:a16nvp$cvs$1_at_news.tpi.pl...
> Witam,
> Mam komputer na KT7A Raid z raidem 0+1 na 4 dyskach Fujitsu 40 GB 7200 rpm
> (MPG). Dyski były podłączone w paski Primary master - secondary master i
> primary slave - secondary slave, a następnie spięte w mirror na macierz
0+1.
> Niestety, padł nieuleczalnie secondary slave, a secondary master jest
> przypuszczalnie sprawny, ale HPT 370 oznacza go jako "invalid". Oczywiście
> obydwa dyski na primary mają "broken stripe" i system za bardzo nie
> startuje. Nie muszę chyba dodawać, że firma przechowywała na tym rajdzie
> [...]
Dzięki za odzew, niestety nadal jestem w lesie. Raidrb znalazł drugi dysk w
pasku i zaoferował się, że go naprawi, jednak HPT370 nadal twierdzi, że to
nie tak miało być :-((. Problemem jest to, że mam dwa sprawne dyski na
pierwszym kanale i żadnego na drugim, tak więc mam dwie dobre kopie TEJ
SAMEJ połówki danych i dwa martwe dyski z drugimi połówkami. Mirroring jest
fajną rzeczę, ale nawet on może nie wytrzymać jeśli padną dwa dyski na raz,
a w dodatku oba z tą samą częścią danych :-(((
Pozdrawiam i nadal mam nadzieję że na coś wpadniecie
Wigwam