Re: Wentylator z 12V na 6V

Autor: MM. (miroo_at_pro.onet.pl)
Data: Sun 06 Jan 2002 - 11:07:01 MET

Krzysiu
nie czytałem twoich wczesniejszych postów ma ten temat, ale jeżeli mówisz o
wentylatorze od procka to ktoś ci namieszał :
nie wolno :
> na płycie głównej - rozumiem, że mam przyłączyć jeden kolor w miejsce
> drugiego
zrób tak :
czarny - masa - zostaje nie ruszony
czerwony - zasilanie wentylatora - przecinasz - część od strony wentyla
podłączasz do czerwonego ( +5V) ale w kostce zasilającej HDD lub CD -
napewno wisi jedna taka wolna w twoim kompie
żółty - pomiar obrotów - nie ruszamy - zależy jaką masz płytę - bedziesz
miał pomiar obrotów lub nie - zostaje ci obserwowanie temperatury procka
była to wersja na "wentylator na 5 V"

istnieje jeszcze wersja" na 7V" - ale jest ryzykowana - włączamy wentylator
pomiędzy +12V i +5V kostki - mamy wtedy różnice +7V - ale......... zależnie
od posiadanego zasilacza - mogą być różne efekty takiego obciązenia
Pozdrawiam
miroo
( dla ciekawych - miałem przypadek :
płyta BP6 - dwa Celerony w małej obudowie Minitower- tylko dzięki różnemu
napięciu zasilania dla dwóch wentylatorów udało mi się uzyskać podobną temp.
pracy dwóch celków - jeden jest kompletnie przysłonięty zasilaczem i zawsze
był o 5stC cieplejszy )