Re: Wentylator z 12V na 6V

Autor: JanuszHor (hojanopl_at_polbox.com)
Data: Sat 05 Jan 2002 - 18:01:31 MET

Użytkownik "Kzysio" <kzysio_at_WYTNIJ-TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam:)
>
> Jakiś czas temu na forum grupy ktoś proponował aby w celu wyciszenia
> wentylatora zmienić napięcie z 12 na 6V. Niestety jestem laikiem, nie znam
> też języka angielskiego (co utrudnia zrozumienie instrukcji).

ten fachowiec co takie propozycje robi niech poczyta trochę.
    Tobie radzę ,jezeli nie znasz się zbytnio na tych sprawach sam nie
majstruj bo możesz zrobić zwarcie i zniszczyć nie tylko zasilacz ale i
płytę.Pamiętaj że samo "napięcie " nie pracyje ważne jest też "natężenie" i
bardzo upraszczjąc sprawę daje to moc silnika zatem podłączenie w
nieodpowiednie miejsce może spowodować przeciążenie danej "gałązki"
zasilacza a to może mieć fatalne następstwa.Moja rada: jest sporo bardzo
dobryc "wiatraków" dobry można kupić za 50 zł czy wrto ryzykować komputer?
JanuszHor