Re: Wentylator z 12V na 6V

Autor: Egggead (WYTNIJ.egghead_at_wp.pl)
Data: Sat 05 Jan 2002 - 17:33:59 MET

"Kzysio" <kzysio_at_WYTNIJ-TOpoczta.onet.pl> wystukał
(news:a176fn$li3$1_at_news.tpi.pl):

> Jakiś czas temu na forum grupy ktoś proponował aby w celu
> wyciszenia wentylatora zmienić napięcie z 12 na 6V. Niestety jestem
> laikiem, nie znam też języka angielskiego (co utrudnia zrozumienie
> instrukcji).
> Czy ktoś mógłby mi napisać (wyjaśnić) jak to zrobić?
[ciach]
Do uzyskania jest napiecie 5 lub 7 V. 5V mozna otrzymac bezposrednio,
podlaczajac czerowny na ogol przewod wentylatora do czerwonego
zasilajacego (+5V). 7V uzyskujemy laczac przewod czerwony wentylatora
do zoltego napiecia (+12V), a czarny do czerownego. Otrzumujemy
napiecie 7V. Warto zakupic jakas przejsciowke czy rozgaleznik i do niej
porzadnie zamocowac przewody, calosc podlaczyc do wolnego wtyku
zasilajacego.
Pozdrawiam
Egghead