Re: a teraz dysk

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sat 05 Jan 2002 - 10:20:54 MET

Hi,

"AnkaS." wrote:

> Co by tu wybrac?

Ja osobiście polecałbym Maxtora 7200 rpm 40 GB -- może nie jest aż tak
szybki albo aż tak cichy jak Seagate Barracudy albo IBMy (choć według
mnie jest szybki i cichy, a ostatnio w jakimś teście nawet przegonił
Barracudę wydajnościowo), za to jest chyba bardziej od nich bezawaryjny.
Oczywiście o ile nie nosisz często poza komputerem :) -- można się spo-
dziewać, że Maxtory nie lubią tego podobnie jak Quantumy.

> Acha i moze jeszcze zeby mi nie zakwiczal i nie padl po roku,
> poniewaz mam dziwna maniere zostawiania na nim waznych dokumentow,
> bez kopii zapasowych na dyskietce ;-).

Oj, bardzo polecam zmienić tę manierę. Każdy, dosłownie KAŻDY dysk
może paść w najmniej przewidywanym momencie, a zgodnie z prawami
Murphy'ego padnie akurat wtedy, gdy będą na nim najważniejsze dane.
I nie polecam też robić kopii na dyskietkach -- co prawda zawsze to
coś, ale dyskietki padają wręcz straszliwie często.

Bardzo polecam wyrobić sobie zwyczaj robienia np. co tydzień pełnej
kopii wszystkich dokumentów na płytce CD-RW :) A jak nie ma ich dużo,
to nawet nagrywać sesyjnie na CD-Rach -- płytki są teraz tanie, a jak
uszkodzi Ci się plik i dowiesz się o tym po 2 miesiącach, to będziesz
miała sprawną kopię na backupie sprzed 3 miesięcy.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./