Re: dziwne piski z dysku dwardego IMB DTLA 30 0715

Autor: cyklop_at_techemail.com
Data: Fri 04 Jan 2002 - 18:22:11 MET

> Czsami słychać dość głosne piski (albo raczej
> skrzypienie) jakie wydajte ten dysk np prubuje uruchomic jakis progarm\

> Nie zdarza sie to zbyt częso ale troche mnie to nie pokoi. Dysk jest jeszcze
> na gwarancji. Nie wiem czy to daje mi podstawe do oddania go do serwisu

Rób backup póki możesz!!! I do serwisu. Nie daj się zmylić "naprawami".

Historia z życia wzięta. Mojemu kumplowi padł 40 GB IBM - objawy - skrzypienie
i "haczenie się" podobne do dzwiekow wydawanych przy probie odczytu porysowanej
plyty CD. W serwisie zostal NAPRAWIONY!!! (właśnie tak - naprawiony ale jak
tego nie wie nikt). Oczywiście dane poszly w las, itp. Po naprawie działał dwa
miesiace. Na moich oczach po uruchomieniu fdiska i rekonfiguracji partycji nie
udalo sie juz go sformatowac. Objawy - te same - skrzypienie i stukanie. Teraz
wymienili mu na quantum. Na razie działa.

Pozdrawiam

Piotr