Re: slaby druk na lexmark 3200

Autor: Miroslaw Szejduk (miroslaw_szejduk_at_css.pl)
Data: Fri 04 Jan 2002 - 15:38:36 MET

Witam

Pracuje w serwisie Lexmarka wiec moze bede ci mogl pomoc :)). Taki objaw
moze byc spowodowany nastepujacymi problemami.

1. Konczy sie tusz
2. Naboj jest refilowany
3. Uszkodzona jest taśma laczaca carrier assembly (karetka z nabojami) z
plyta elektroniki drukarki. Usterka raczej zadko spotykana. Naprawa
nieoplacalna ze wzgledu na koszt.
4. Przepalone dysze drukujace. Czesto to sie zdaza w przypadku kiedy ktos
refilowal tusz kiedy sie on zupelnie skonczyl. A przyczyna tego jest fakt iz
technilogia wydruku jest termiczna wiec gdy brak tuszu to dysze pracuja na
sucho i sie przepalaja. Temp. okolo 800 C. Rada, jesli juz nabijasz to nie
czekaj to konca az sie tusz zupelnie skonczy tylko go nabij wczesniej.
5. Wyschniete dysze drukujace. Nalezy wyjac naboj z drukarki i zamoczyc jego
koncowke z dyszami w cieplej wodzie przez jakis czas a potem delikatnie to
wytrzec. Powinno pomoc. Jesli bedzie wydruk lepszej jakosci niz przed
moczeniem to jeszcze raz. A jak nie pomoze to trzeba wymienic naboj.
6. Moze byc zabrudzony tzw. service station tam gdzie parkuja naboje. Moze
tam byc niezle czasami nawalone tuszu wiec czyszczenie z poziomu
oprogramowania nic nie da. Szybciej sie brudzi jesli uzywamy refili poniewaz
maja one inny sklad chmiczny (szczegolnie gestosc i trwalosc) wiec tusz sie
po prostu wylewa z naboji i drukarka po kilku nabiciach moze byc niezle
zasyfiona. Porada, nalezy porzadnie przekonserwowac drukarke.

Jak macie jakies pytania to dawajcie :))

Pozdrawiam
Mirek