Astercity internet

Autor: Dando (dando_at_astercity.net)
Data: Thu 31 Jan 2002 - 12:03:28 MET


Szanowni Państwo.

        Jestem jednym z licznej grupy klientów firmy Aster City Cable
Sp. z o.o.,
który podpisał z tym operatorem telewizji kablowej umowę na odbiór usług
szerokopasmowego dostępu do sieci Internet za pomocą stałego łącza Aster
City Net. Sieć ACN oparta jest obecnie na technologii DOCSIS i
wykorzystuje
w celu transmisji danych modemy kablowe firmy Motorola, a w
szczególności
modele SB 4100 oraz starsze SB 3100. Jak się okazuje urządzenia te przy
nowym oprogramowaniu DOCSIS powodują drastyczne obniżenie parametrów
pobierania danych z sieci Internet w chwili jednoczesnego wysyłania
danych w
pełnym paśmie zagwarantownym w umowie abonenckiej przez Aster City Cable
Sp.
z o.o.. Oznacza to wyraźny i dotkliwy spadek jakości usługi, co nie ma
swojego uzasadnienia w zawartej z operatorem Aster City Cable Sp. z o.o.
umowy o świadczeniu usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu, a w
praktyce zaskakująco długi okres oczekiwania na ładowanie się stron WWW
i
realizację połączeń jakichkolwiek aplikacji sieciowych. Obecnie mniej
liczna
część użytkowników łącza ACN posiada modem Motorola SB 3100, który przy
starszym oprogramowaniu kontrolującym przepływ danych nie wykazuje
drastycznego obniżenia wartości ich ściągania w chwili wysyłania.
Przeprowadzona ostatnio przez Aster City Cable aktualizacja wersji
oprogramowania standardu DOCSIS została wycofana na żądanie użytkowników
modemów SB 3100, w wyniku czego powstały dwie grupy klientów, z których
jedną ("lepszą") traktuje się z szacunkiem i oferuje łącze pracujące
zgodnie
z ustaleniami umowy abonenckiej, zaś drugą ("gorszą" i liczniejszą)
lekceważy na poziomie żądań i praw z tytułu zawartej umowy o
świadczenie
usługi stałego dostępu do sieci Internet.
        W ten sposób dla większości użytkowników posiadających
(paradoksalnie
nowszy!) modem SB 4100, szerokopasmowy dostęp staje się "wąskopasmowy",
zaś
prawidłowe korzystanie z łącza sieciowego ujawnia jego ukryte wady. Jak
wiadomo ukryta wada usługi jest to podstawa do wszczęcia postępowania
reklamacyjnego i żądania odszkodowania (w oparciu o przepisy Kodeksu
Cywilnego), co obecnie rozważa wciąż rosnąca grupa Klientów Aster City
Cable
Sp. z o.o.. Modemy kablowe Motorola SB 4100 są przeznaczone do pracy
przy
parametrach łącza zbliżonych do większej symetryczności, zaś operator
Aster
City Cable Sp. z o.o. stosuje polityke ograniczania transferu na kanale
zwrotnym (od klienta) do wartości śmiesznie niskich, żądając opłat
dodatkowych za podniesienie tychże wartości aż do uzyskania
symetryczności
łącza sieciowego, co dla klienta jest bardzo kosztowne.
Efekt tego pozostaje jednak taki, że klient z modemem Motorola SB 4100
doświadcza ZAWSZE drastycznego obniżenia jakości świadczonej usługi,
kiedy
tylko wysyła do sieci większe ilości danych (przekraczające ok. 400 KB),
o
czym nie był poinformowany w chwili zawierania umowy.
        Wobec powyższego usługa szerokopasmowego dostępu do sieci
Internet
świadczona przez Aster City Cable Sp. z o.o., posiada ukrytą wadę
związaną
być może z nieprawidłowym wykorzystywaniem przez Aster City Cable Sp. z
o.o.
modemów kablowych Motorola SB 4100, poprzez wytworzenie bardzo dużej
dysproporcji między parametrami odbierania i wysyłania danych. Żądanie
od
producenta modemów zmiany algorytmu kolejkowania danych w celu
zachowania
swojej łamiącej prawa klienta i nieuczciwej oferty wydaje się śmieszne.
Wadę
tę można wyeliminować poprzez doprowadzenie do większej symetryczności
łącza, co jest osiągalne dla usługodawcy, bo stanowi element jego oferty
handlowej.
Wyłania się stąd bardzo niekorzystny dla operatora Aster City Cable Sp.
z
o.o. i jego współudziałowców obraz wymuszania na kliencie wykupywania
usług
określanych jako dodatkowe poprzez ówczesne celowe ograniczenie
parametrów
świadczonej usługi standardowej, co ponadto powoduje sztuczną wadliwość
pracy modemu kablowego Motorola SB 4100 i technologii DOSCSIS, w jakiej
on
funkcjonuje. Naruszenie praw klienta staje się tutaj tym bardziej
rażące,
jeśli wziąć pod uwagę fakt, iż inni polscy operatorzy telewizji kablowej
świadczący usługę dostępu do sieci Internet, NIE wprowadzają tak
drastycznego ograniczenia parametrów wysyłania danych, zachowując nadal
atrakcyjna finansowo ofertę dla klienta. Przykładowo za łącze
symetryczne
128/128 kbps w łódzkiej sieci ToyaNet, która używa tych samych modemów
kablowych pracujących w tym samym standardzie DOCSIS, klient zapłaci 122
zł/mies., zaś za odpowiedznie łącze w Aster City Net, 172 zł/mies. (bo
wymaga to wykupienia usługi dodatkowej zwiększenia wartości wysyłania
danych
do 128 kbps, a więc dodatkowy wydatek 53 zł mies.).

        Jako jeden z rosnącej grupy zaniepokojonych tym klientów Aster
City Cable
Sp. z o.o polubownie zwracam się z prośbą o jak najszybsze
wyeliminowanie
dokonywanej szkody i usunięcie opisanego problemu droga zwiększenia
przepustowości łącza bądź obniżenia dotychczasowych opłat
abonamentowych.
W przeciwnym razie zarówno ja, jak i pozostali poszkodowani klienci
firmy
Aster City Cable Sp. z o.o., będziemy zmuszeni wytoczyć zbiorowy pozew
do
sądu z tytulu celowego i obliczonego na dodatkowe zyski świadczenia
wadliwych usług dostępu do sieci Internet, a ponadto nierównego
traktowania
wszystkich klientów.

-- 
Daniel Jakubiak
UIN: 55267706; GG: 241015
ircName: Dando   #astercity.net; #nurkowanie
http://www.nurkowanie.ebra.pl/  http://www.nautica.torun.pl/


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 00:07:40 MET DST