Re: Jak wylaczyc kodekAC97

Autor: cut (zozna_at_centras.lt)
Data: Wed 30 Jan 2002 - 19:59:46 MET

wzrak nastukał dnia 30 sty 2002 coś takiego:

> Jak wylaczyc kodek AC97 na plycie MS6340. Mam opis plyty MS6340M,
> ale u mnie nie ma takiej zworki na plycie do wylaczania kodeka jaka
> tam jest opisana. Musze go wylaczyc bo w zaden sposob nie moge
> uzyskac dzwieku ( wav i midi ) na tym kodeku mimo instalacji
> roznych kodekow AC97. Po zalozeniu drugiej karty dzwiekowej moge
> sluchac plyt audio i midi. Wav dalej nie mam. W menadzerze urzadzen
> nie ma zadnych konfliktow, ale wav nie mam Poradzcie cos
Tez mam tę płytę i faktycznie nie ma zworki wyłączającej AC97.
Jest tylko odpowiednia opcja w biosie. I nie ma dźwięku jak się go w
biosie wyłączy. Sprawdzałem.
A co do uzyskania dźwięku. Nie piszesz pod jakim systemem, więc
zakładam że jest to windows. Też miałem problem z uzyskaniem dźwięku w
windows 98. Pomogło coś takiego:
1. W biosie odhaczyłem opcję Sound Blaster (nieaktywna) oraz MPU401
2. Po zainstalowaniu sterowników do AC97 z autoexeca wyrzuciłem wpisy
SET Blaster=... oraz c:\viaudio\viaudio.com
Po takiej operacji jest zarówno dźwięk midi jak i wave.
Problem się pojawia ze starymi grami. Nie we wszystkich jest dźwięk.
W Redhat linux problemów z dźwiękiem nie było. Innych sysytemów nie
wybróbowywałem.
Pozdrowienia

--
/|\ Zozna (Marek Sosno)    zozna_at_centras.lt
/|\ 		GaduGadu 440358    ICQ UIN 105627430