Re: MSI SOLTEK EPOX co wybrać?

Autor: Radek Kaczyński (rkaczynski_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 30 Jan 2002 - 13:29:46 MET

zdecydowanie epox8k7a+
posiada raid i całkiem tania a lepsza od solteka

po czym wnosisz?

i niewiele ustepuje asusowi

któremu?, bo generalnie asus od jakiegoś czasu jakby daje ciała- wydajność w
iększości modeli nienajlepsza, brak możliwości podkręcania, a i z solidności
ą wykonania niezawesoło. pracuję w serwisie i wiem, że np a7m na faworyzowan
ym przez ciebie 761 był jedną z częściej wracających płyt. był bo zaniechano
jego produkcji już pół roku temu. akurat 8k7a+ epoxa była najlepszą płytą na
tym chipie i modelowi asusa w niczym, z całą pewnością, nie ustępowała. na s
cenie prodcentów płyt następuje chyba zmiana warty od jakiegoś czasu dołuje
abit, teraz powoli asus.

w dodatku posiada bardzo dobry chipset amd760 a w
koncu sama firma amd wie najlepiej co piszczy w swoich prockach

a to już jest, niestety, bzdura wierutna- amd 761 był pierwszym chipem pod
ddr-y (wyłączając produkt Microna oczywiście) i doskonale spełnił swoją rolę
jako produkt wprowadzający nowy standard ale:
1. jest nawet do kilkunastu % mniej wydajny od sis- 735 i via k266a
2. właśnie wycofano go z produkcji, co chyba świadczy o stosunku amd do tego
chipu
3. płyty na tym chipsecie posiadają nienajlepszy mostek południowy made by v
ia o czym pisano już na grupie wielokrotnie.
4. wcale nie są tanie
miałem epoxa 8k7a+ i zamieniłem na soltka właśnie. z pewnością nie żałuję. j
edyną wadą soltka, który jest szybszy i stabilniejszy jest umieszczony zbyt
blisko soketu jeden z kondensatorów.
to tyle
pozdrawiam
radek