Re: Do specow: Optymalna konfiguracja?

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Wed 30 Jan 2002 - 10:02:13 MET

"Jaroslaw Stepien" <jarek_stepien_at_yahoo.de> wrote in
> Nie ma sprawy. Robimy test. Gdzie jestes? ;)
Wa-wa i okolice :-)

> Wlasnie przygladam sie tym kartom. I w jakis rozsadnych ramach
> cenowych miesci sie jedynie Elsa Gladiac 511 TV-OUT Bulk
> (64 MB SDRAM) za 99 Euro. Jest ona na kosci GF2 MX-400.
> Gladiac 516 (GF2Ti) jest juz za droga: 179 Euro...
> Co Ty na ta karte?
> I nie ma coolera tylko sam radiator, coraz bardziej mi sie podoba!

Prawie kazdy MX nie ma coolera,wg NVIDII nie musi go tam byc. Zreszta ja
jak kupilem creativa nie malem nawet radiatora.
> Musze poczytac tego Pile :)
Przy okazji zapytaj sie czy ciagle CPU AMD sie wieszaja czy to tylko wina
tego ze on nie potrafi skonfigurowac dobrze zwyklego peceta.

BTW Jakis czas temu robil test nForce'a - jak zwykle wyszlo mu inaczej niz
innym. Przy tym chipsecie kofiguracja jest bardzo wazna i trzeba wiedziec
ze aby plyta miala duza wyadajnosc trzeba zastosowac dwie identyczne kosci
pamieci, wtedy N420 bedzie szybszy niz VIAKT266A ale przeciez pila wie
lepiej. :-/ http://www.pc.com.pl/lab_pokaz.asp?lab=187&str=1315
A oto przyklad jego kolejnej glupoty. Rozmawialem z R Sobkowskim z Entera
na temat doboru pamieci do nForca. Z tego co mi powiedzial dosc dlugo
zabrala mu poprawna konfiguracja tej plyty i dobor odobpowienich pamieci,
jednak po doborze odpowiednich pamieci i konfigracji plyta okazala sie o 5%
szybsza.Krzyzowy kontroler pamieci 2x64bit wziety zywcem z GF musi miec
takie same pamieci aby nie obnizala sie jego wydajnosc.
Wydajnosc ma prawo sie obnizyc jezeli na plycie bedzie XP bo zarowno nForce
jak i XP maja DASP i w rezultacie jest to powodem opoznien o 1-2% co i tak
pozwala na zostawienie VIAKT266A z tylu.
Jak spojrzycie na ten powyszy link to okaze sie ze pila nawet nie
przetestowal plyty w takiej konfiguracji jak powienien tzn 2 banki 1 i 2
obsadzone 128MB DIMMami.

--
Best regards
 	The EaGle